AXA- másképp mint a másik
2010 jan 21st | Írta: kockazatnelkul | Tartalom témája: BlogAz azonos logó, és a székhely még nem garancia arra, hogy az amúgy a profilt tekintve két különböző pénzintézet (bank és biztosító) ügyfeleiként ugyanazon hangnemet kapjuk – nem véletlenül csavartam a szlogenen.
Egyik ügyfelem nemrég a névváltozásáról értesítette a nevezett pénzintézeti csoportot egy szabadformátumú levélben adatainak megadásával, és tanúkkal hitelesített igazolvány fénymásolatokkal. Ez nem volt elég, kapott is egy időben 2 levelet (a biztosítótól és a banktól) melyben értesítik az adatpótlásról. A bank levele így kezdődik:
” Kedves (új név)!
Köszönettel megkaptuk adatmódosításra vonatkozó igényét. Annak érdekében, hogy a módosítást mihamarabb el tudjuk végezni, szíveskedjen a mellékelt (díjmentesített – szerk.) borítékban…”
Itt a hiányzó adatok felsorolása következik, aláírás azonosító stb.
A biztosító levele így kezdődik:
“(régi név)
Tisztelt Ügyfelünk!
Szíves tájékoztatásul közöljük, hogy a xxxxx kötvényszámú xxxxx biztosítás biztosítási szerződésre érkezett névváltoztatásra vonatkozó kérelmét sajnos nem áll módunkban elfogadni…”
Itt arra kéri az ügyfelet a pénzintézet, hogy a mellékelt (saját űrlap) nyomtatványon a régi és az új adatokat feltüntetve (saját költségen) küldje vissza a részünkre.
Hm.
Egy cégcsoport, két különböző hozzáállás. Másképp, mint a másik. Nem az a baj, hogy adatpótlást kérnek – bár a biztosító részéről ezt nem tartom indokoltnak, hisz nem kell teljes körűen újra azonosítani azt az ügyfelet, akit a szolgáltató egyéb ügylet kapcsán már azonosított. Márpedig a szerződés megkötésekor ez megtörtént, és már az adatváltozás bejelentési levélben nem tüntette fel az ügyfél a régi személyi igazolványának a számát, de azt minek, ha egyszer már az megvan – hanem az, hogy a problémamegoldás megközelítése homlokegyenest más.
Persze a fentiekben ecsetelt dolgok nem okoznak kárt az ügyfélnek, legfeljebb némi bosszúságot okoznak csupán. Viszont ha akarunk, simán találunk az Axa Biztosító szerződési feltételeiben olyan pontokat, melyek viszont kifejezetten hátrányos helyzetbe hozhatják az ügyfelet, itt van pl. egy:
Nézzük azt az esetet, hogy a biztosításodon kialakított portfóliód 6 részvényalapból áll. (2009-ben még 10 féle 100%-os részvényalapban lehetett a tőkéd, viszont azóta több összevonásra került!) Megijedsz, hogy a világgazdaság mégsem lábal ki a válságból, és úgy döntesz átmenetileg a biztonságos pénzpiaci alapba helyezed át a pénzed. Nézzük mi történik ilyenkor?
A megadott feltételek alapján az átváltási kérelmedet 6 db nyomtatványon kell egyenként benyújtanod. (természetesen egyszerre is beadhatod, de ez akkor is egyenkénti benyújtás) A kérelmeket sorrendbe helyezik, vagyis nem egyszerre dolgozzák fel, hanem egyiket a másik után, még akkor is ha egyszerre lettek beadva! Ha a biztosító egy eszközalapot a maximális 5 munkanap alatt vált át, akkor a teljes portfóliód átrendezése 6*(5+1) munkanap azaz több másfél hónap! Aki figyeli a részvényárfolyamokat az tudja, hogy másfél hónap alatt a piac mire képes.
Telefonos megkeresésemre az ügyintéző annyiban szépítette a dolgot, hogy “igen, ez van a feltételekben, de általában kevesebb idő alatt csináljuk meg az átváltásokat” Ez tök mindegy, mert ha mégsem, akkor sem lehet egy szavad sem, hisz a feltételekben az 5 nap van megadva maximális ügyintézésnek.
Véleményem szerint ez az eljárás az ügyfelet kifejezetten hátrányosan érinti, vagy cáfoljon meg valaki, ha nem!
Másik biztosítóknál ez azért másképp van.
Egyébként az Axa honlapján a letölthető anyagok között (pdf), annak ellenére, hogy 2009 dec. 20-ával változtatott az eszközalapjain, 2010 január 21-én az egyes konstrukciókhoz kapcsolódó alapok csoportosításánál még mindig a régi felállás található.
A végére megjegyzem: az Axával semmi bajom nincs összességében; jó eszközalapok, jó nyugdíjpénztár, kis költségű bankszámla ez mind tetszetős. Csak fenti dolgok bosszantanak.
A bank üzletágat (axabank.hu) meg kell védenem, a legjobb betétszámlakamatokat kínálják, stabilan látra apró betű és extraszivatás nélkül. 5M felett persze…
A cikked által felvetett témára én csak azt szoktam mondani:
Onnantól kezdve, hogy a pénzedet komittáltad egy olyan konstrukcióban, ahol nincsen kihatásod arra, hogy a szerződő fél hogyan változtatja meg a játékszabályokat menet közben, ki vagy szolgáltatva, mely hosszú távon azt jelenti, hogy ott húznak le, ahol nem szégyellik. És van bőr a pofájukon..
Ez persze nem befektetésspecifikus, hanem általános érvényű szabály mely az élet minden területén megállja helyét.
Gondolom, aki az AXA VIP-ben tárolja a pénzét, látra azzal nem kekeckednek (és jelenleg még 8+%-os EBKM is jár hozzá)
J.