Tudsz ennél férfiasabb befektetést? Aligha.

2014 nov 16th | Írta: | Tartalom témája: Blog

Nehéz ennél maszkulinabb helyet találni a pénznek. Ráadásul nem csak jövedelmező lehet, hanem élvezetes is. Mert például mi a fene gyönyörűség van abban ha részvényeket birtokolsz? Semmi. Ellenben ha egy klassz veterán verda parkol a garázsodban, amivel ragyogó vasárnapi délutánokon kikocsikáztatod a családod zöldbe a fél város nyálcsorgatása közepette, na, ez már egy olyan dolog, aminek nem csak az értéke, hanem a birtoklása is büszkeséggel tölthet el.

A veteránautó kiállítások látogatószámán látszik, hogy a szép verdák iránt töretlen az érdeklődés. A mai értékes (vagy annak vélt) oldtimerek, youngtimerek korábban a mindennapunk részesei voltak, a legtöbbjükre akkor fel sem figyeltünk. Ma egy-egy szép példányért milliós összegeket kérnek és kapnak, holott 15-20 éve alig találtak vevőre a használt autó piacon. A motorizációban egyértelmű az elektromos hajtás térhódítása, véleményem szerint 15-20 év múlva alig kínálnak majd a gyártók belsőégésű motorral szerelt személyautót, így különösen fel fognak értékelődni az egyes évtizedek vágyott benzines típusai.
Épp ezért érdekes kérdés, a mai felhozatalból, mely autókból válnak értékes veterán autók. Mit érdemes ma megvenni olcsón, amit majd húsz-harminc év múlva drágán kínálhatsz eladásra?

Minden alaposabb utánaszámolás ellenére is kijelentem, sokkal kisebb befektetéssel jár egy ma jó állapotú jármű beszerzése, és állagmegóvása, mint később a romokból varázsolni az eredeti megjelenést. Erről autós blogokban már sokat olvashatni.

Karaszi Gábor, a Magyar Veterán Opel Klub vezetője szerint egy átlagos autó értéke 25-30 éves korban éri el a minimumot, utána már nő az ára. Ha valaki megőrzésre vesz járművet, akár 10 évre is ki tudja vonatni a forgalomból veterán előminősítéssel. Más esetben félévente lehet kivonatni a forgalomból, ezzel nagyobb teljesítményű járműveknél lehet lejjebb szorítani a fenntartás költségeit. Gábor értéktartásban a coupékra, cabriókra esküszik. Javasolja, hogy minden javítási számlát, szervizkönyvet, dokumentumot, őrizzünk meg, ez emelheti az értéket, könnyebbé teszi az eladást, ha idő előtt akarunk megválni a vastól. Mindenekelőtt a legfontosabb: ne berheljük szét, az eredeti állapot igyekezzünk megőrizni, ugyanakkor bármilyen autót is veszünk, használjuk, élvezzük.

Az, hogy a jövőben mely típusok lesznek keresettek a ma utcabútoraiból, nehéz megjósolni, és mindig izgalmas vitára teremt lehetőséget. Összeszedtem néhány gépet amelyek nagy eséllyel indulnak a későbbi keresett veterán típusok listáján. Ugyanakkor hangsúlyozom amit az opelos Gábor is megjegyzett: bármilyen modellt választhatsz, mind lehet jó és élvezetes, de a legfontosabb, hogy az eredeti állapotot őrizzük meg.

AUTÓK AMELYEKET MÉG RÁÉRSZ MEGVENNI, DE FIGYELNI KELL A LEHETŐSÉGET

bmwmmini

BMW M Coupe (11.000 €) és Mini John Cooper GP (15.000 €)

mazda

Mazda MX5 Miata (2012 – 14.000 €) és Mazda RX8. A Wankel motor utolsó virágzása.

MODELLEK AMIKET MA KELL MEGVENNED, KÉSŐBB MÁR KÉSŐ LESZ

hondansxbenz

Honda (Acura) NSX ( amcsi piacos 91-es 32.000 € – olcsóbb már ne lesz…) és a W124 alapjaira épülő Porsche  kooperáció terméke az 500E Merci (6000 €)

subaruaudi

Subaru SVX (2000 €) és a rallykirály Audi Quattro (20.000 €)

mr2

Toyota MR2 első (86-os 3000 €) és másod generációja (szintén háromezer eurótól)

calibravw

Szegény ember sportkocsija. Opel Calibra turbó (3000 €) és VW Corrado (1500 €)

KOCKA MA ÉS KOCKA RÉGEN
Kedvelem a kocka formát (nem keverendő össze ugyebár a kockázattal he-he) ugyanakkor sokan viszolyognak tőle. A Nissan Cube szerintem azért jó választás, mert Európában nem forgalmazzák, alig van belőlük. Ma egy 50 ezer kilométert futott darabért 7000 €-t kérnek. Ez lesz még olcsóbb, várhatsz a vétellel, de szerintem nem sokáig. Viszont ma még igen olcsó, de később keresett lehet a Fiat békaarcú Multiplája aminek egy vállalható darabjáért ma 1000 €-t kell leszurkolni.

multicube

Share Button
Tags:

Szóljon hozzá!